歌詞翻譯:Royal Hunt - One Minute Left To Live 只剩一分鐘可活

 
 
How many minutes left to live? How many breaths to take?
(還剩下多少分鐘可活?還可以呼吸多少次?)
How much to keep, how much to give, how long you’d stay awake?
(還有多少可以保留?還有多少可以給予?你還可以保持清醒多久?)
I do believe that once you’re gone –
(我相信一旦你走了)
There is no coming back
(這些都不會回來)
No second chance an no re-run –
(沒有第二次機會,也不會重新來過)
A simple fade to black
(簡單的褪為黑色)
You tell me – is it or there’s something I should know?
(你告訴我~是否有件事情我應該知道?)
 
 
One minute left to live so where do you go
(只剩一分鐘可活,那麼你要去哪裡?)
Regretting what you’ve done and everything you’ve ever said?
(是在後悔你曾經做過的,和一切你曾經說過的嗎?)
One minute left to live and –
(只剩一分鐘可活,而~)
What do you know? –
(你知道甚麼?~)
I wouldn’t change a thing
(我不會去改變任何事情)
I just keep on riding straight ahead
(我只會不斷的往前直行)
 
 
One minute left to live but what do you care?
(只剩一分鐘可活,但你在乎甚麼?)
Regretting that you’ve done and everything you’ve ever said?
(是在後悔你曾經做過的,和一切你曾經說過的嗎?)
One minute left to live – regardless, I swear
(只剩一分鐘可活了 ~ 無論如何,我發誓)
I wouldn’t change a thing, just keep on riding straight ahead
(我不會去改變任何事情,只會不斷的往前直行)
 
 
I’ve been around, I’ve seen it all – no pity, no remorse
(我已經驗老道,我已看透一切 ~ 沒有遺憾,沒有悔恨)
I did my bit and fought the wall, kicked down a lot of doors
(我已盡了自己的本分,挑戰了極限,突破了很多障礙)
So if the end is near – just bring it on I have no fear
(所以,如果終點靠近 ~ 來吧!我不害怕)

 
 

留言